بهرهبرداری از یکپارچهسازی سامانههای دانشآموزی و نیروی انسانی
همزمان با آغاز دهه مبارک فجر بهرهبرداری آزمایشی از یکپارچهسازی سامانههای دانشآموزی و نیروی انسانی با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی هنری
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، بهرهبرداری آزمایشی از سامانههای یکپارچه دانشآموزی و نیروی انسانی آغاز شد.
درگذشته سامانه دانشآموزی شامل؛ زیرمجموعههای ثبتنام، ثبت نمرات و مشاهده کارنامه دانشآموزی و سامانه جامع منابع انسانی شامل عملیات کارکنانی و کارگزینی، جذب و استخدام، حضور و غیاب، نقل و انتقالات، بکفا، تشکیلات و روشها بود. در مرحله بعد یکپارچهسازی سامانههای آموزشوپرورش، سامانههای مالی نیز به این یکپارچهسازیها اضافه خواهد شد.
با یکپارچهسازی سامانههای آموزشوپرورش همه این سامانهها بهصورت یکپارچه در یک سامانه اختصاصی قرار میگیرد و کار کردن، جابجایی اطلاعات، گزارشگیری، تجمیع، ورود اطلاعات، دسترسی، گزارشهای آماری و بهروز آوری و ... در آن سادهتر میشود.
بهینهسازی فعالیتها با یکپارچهسازی سامانهها
وزیر آموزشوپرورش در آیین بهرهبرداری آزمایشی از یکپارچهسازی سامانههای دانشآموزی و نیروی انسانی گفت: یکپارچهسازی سامانههای آموزشوپرورش به بهینهسازی فعالیتها و صرفهجویی در زمان و نیروی انسانی منجر خواهد شد.
محسن حاجی میرزایی با اشاره به اهمیت یکپارچهسازی سامانههای آموزشوپرورش اظهار کرد: آموزشوپرورش یکی از بزرگترین دستگاههای کشور است و اطلاعات زیادی در مجموعههای آن وجود دارد که با یکپارچهسازی سامانههای آن، به بهینهسازی فعالیتها، گزارشگیریها، عدم ورود اطلاعات تکراری از حوزههای مختلف، دوبارهکاریها، به روز بودن دادهها و دسترسی به ابزارهای مدیریتی و ... منجر میشود که این موضوع سبب صرفهجویی زمان و نیروی انسانی و همچنین چابک سازی بزرگترین دستگاه اجرایی کشور خواهد شد.
حاجی میرزایی بابیان اینکه در یکپارچهسازی سامانههای آموزشوپرورش باید گامها بهطور دقیق برداشته شود، اظهار کرد: آموزشوپرورش بیش از ۱۶ میلیون ذینفع مستقیم و بیشتر از این جمعیت فارغالتحصیلانی دارد که برای دریافت نمرات و گواهیهای تحصیلی خود مراجعه میکنند و در ارائه خدمات باید رضایت مخاطبان را جلب کرد و به همین علت باید امنیت و رفع مغایرتهای در یکپارچهسازی سامانهها بهطور کامل مدنظر قرار گیرد.