پخش زنده
امروز: -
رئیس شبکه بهداشت ودرمان دامغان در خصوص احتمال شیوع بیماری سالک در این شهرستان هشدار داد .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ صادق محمدی رئیس شبکه بهداشت شهرستان دامغان در جلسه هماهنگی مبارزه با بیماری سالک گفت: با توجه به فصل گرما و بارندگیها و افزایش تعداد موشهای صحرایی و پشه خاکی احتمال افزایش شیوع بیماری در شهرستان دامغان وجود دارد و مردم باید مواظب باشند و رعایت بهداشت محیط و فردی را جدی بگیرند
وی افزود: برای جلوگیری از این بیماری باید اقدامات پیشگیرانهای نظیر استفاده از پماد دافع بدن ،استفاده از لباس آستین دار ، استفاده از لوسیون و پشه بندها ضروری است
وی با اشاره بر لزوم لانه کوبی موشها در دامغان افزود: سال گذشته ۵ نفر به این بیماری مبتلا شده بودند که امسال احتمال افزایش چند برابری و جود دارد
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سمنان امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آموزش و اجرای مبارزه با این بیماری اختصاص داده است.