پخش زنده
امروز: -
مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین سند ملی فرونشست، ارائه لایحه مرتبط به مجلس و تشکیل کارگروه ملی برای مدیریت این بحران خبر داد و گفت: سازمان محیط زیست از سال ۱۴۰۳ بهصورت جدی وارد حوزه فرونشست شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر با اشاره به نامگذاری روز «اقلیم، آب و امنیت پایدار» در هفته محیط زیست، از پیگیری جدی برنامههای ملی برای مقابله با فرونشست زمین خبر داد.
محسن شهریاری مقدم افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با رویکردی فرابخشی، تدوین سند ملی فرونشست را با همکاری دستگاههای مسئول در حوزه آب و سرزمین در دستور کار قرار داده و پیشنویس این سند به دولت ارائه شده است.
به گفته وی، همزمان لایحهای نیز برای ایجاد پشتوانه قانونی مدیریت فرونشست به مجلس ارائه شده تا امکان اجرای مؤثر برنامههای پیشگیرانه و نظارتی فراهم شود.
مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از پیشنهاد تشکیل کارگروه ملی فرونشست خبر داد و افزود: مراحل اولیه این پیشنهاد در کمیسیون دولت به تصویب رسیده است.
وی با اشاره به گسترش پهنههای فرونشستی در کشور، از جمله در کلانشهر اصفهان و برخی محورهای ارتباطی، تأکید کرد که تغییر اقلیم و تداوم خشکسالی، ضرورت تدوین برنامههای جامع برای مدیریت منابع آب و مهار فرونشست را دوچندان کرده است.