پخش زنده
امروز: -
اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و مدیران سازمان حفظ نباتات با بررسی برنامهها و اقدامات این سازمان بر ضرورت هوشمندسازی فعالیتها و جمع آوری دادههای دقیق تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای این کمیسیون با مدیران سازمان حفظ نباتات کشور، تصریح کرد؛ موضوع تامین اعتبارات تخصیص یافته برای بخش های مختلف حفظ نباتات با جدیت پیگیری خواهد شد.
عسگری با بیان اینکه مسائلی مانند مقابله با آفات و کاهش استفاده از سموم شیمیایی در باغ ها و مزارع اهمیت بالایی در حفظ سلامت غذایی و تامین امنیت غذایی جامعه دارد، اظهار داشت: به زودی در نشستی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه موضوع تامین و پرداخت بودجه تصویب شده برای حفظ نباتات بررسی می شود.
در این نشست مدیران بخش های مختلف سازمان حفظ نباتات گزارش هایی از اقدامات و عملکرد دستگاه های تحت نظر خود را ارائه دادند.
اعضای کمیسیون کشاورزی نیز با تاکید بر اهمیت جمع آوری و پردازش اطلاعات و داده های دقیق از اموری مانند میزان استفاده از سموم در مزارع و باغ ها و نتایج رصد و پایش مزارع، از مسئولان سازمان حفظ نباتات خواستند استفاده از فناوری های نوین و به ویژه هوشمندسازی فعالیت ها را با جدیت گسترش دهند.